În ultimii ani, proteinele au devenit vedetele discuțiilor despre diete. Indiferent dacă vrei să slăbești sau să îți mărești masa musculară, proteinele se află de fiecare dată în topul recomandărilor, în fața grăsimilor și carbohidraților. Fiind atât de populare, în mod inevitabil acestea au inspirat și unele mituri care ar trebui lămurite, înainte să pleci de la premise greșite.

6 mituri despre proteine pe care ar trebui să le ignori:

  1. Toate tipurile de proteine sunt la fel

Atunci când vorbim despre proteine de calitate, ar trebui să ne referim în realitate la abilitatea lor de a furniza organismului opt tipuri diferite de aminoacizi. Aceștia din urmă sunt esențiali pentru creșterea, consolidarea și refacerea țesutului muscular. Dintre toate sursele de proteine, cele cu adevărat de calitate sunt din pui, ouă, lactate, pește și soia, fiind urmate apoi de proteinele vegetale, mai slabe din punct de vedere calitativ.

  1. Nu contează cum pregătești sursele de proteine

Alături de ouă, puiul este una dintre sursele extrem de bogate de proteine care vine la un preț accesibil pentru putea obține totalul necesar fără un cost foarte ridicat. Contează însă și cum este pregătit. Spre exemplu, prin fierbere, carnea și legumele pierd o parte dintre nutrienții extrem de valoroși, precum vitaminele. Acesta este și motivul pentru care calea ideală de preparare este folosind un grătar care te va ajuta să obții maximum de nutrienți necesari. În același timp, va reuși să elimine o bună parte din grăsime. Un alt avantaj, spre deosebire de fierbere, este timpul relativ redus petrecut în bucătărie, mai ales dacă ai câteva rețete la dispoziție pentru un meniu variat și calitativ în fiecare zi.

  1. O dietă foarte bogată în proteine este periculoasă

Potrivit unui studiu realizat de Institute of Medicine din Statele Unite ale Americii, nu există nicio dovadă concretă care să arate că o dietă care cuprinde între 20 și 35 de procente de proteine are efecte negative asupra organismului. Este recomandat, totuși, să nu depășești pragul de 35% de proteine în consumul zilnic, pentru a nu solicita foarte mult rinichii.

  1. Cu cât consumi mai multă proteine, cu atât acumulezi mai multă masă musculară

Cantitatea de proteine pe care o consumi zilnic contează pentru formarea și refacerea țesutului muscular. Atunci când faci mișcare, este recomandat să consumi două grame de proteine pentru fiecare kilogram, în fiecare zi. Însă ceea ce determină acumularea masei musculare este consumul de carbohidrați, care trebuie să te mențină într-un surplus caloric.

  1. Nivelul ridicat de proteine din organism duce la pierderea de calciu

Până într-un punct, acest lucru este adevărat, însă numai în condițiile în care consumul zilnic de calciu este foarte scăzut. Proteinele te vor ajuta să ai o structură osoasă mai puternică, însă vor goli mai repede organismul de calciu, mai ales în cazul în care dieta ta are carențe grave privind acest capitol.

  1. Proteinele te ajuta să slăbești

Atunci când consumi două grame de proteine pentru fiecare kilogram din greutatea ta, acest lucru te va ajuta să îți păstrezi masa musculară, în cazul în care încerci să slăbești. Kilogramele în minus vor surveni doar dacă te vei afla într-un deficit caloric determinat de consumul de carbohidrați.

Sursă foto: Shutterstock / Copyright: Slawomir Fajer

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*