shutterstock_570163504

Semințele sunt adevărate surse de fibre și proteine cu proprietăți incredibile asupra organismului tău. Le poți integra în gustări sănătoase, salate sau chiar deserturi pentru a te bucura din plin de toate beneficiile pe care ți le aduc.

Beneficiile, contraindicațiile și cum se consumă semințele de in, floarea-soareluicânepărodiedovleacchiasusan si chimen.

Semințe de in

Din ce în ce mai populare în toate colțurile lumii, semințele de in sunt frecvent menționate în lista cu alimentele cele mai bogate în nutrimente.
Cunoscute pentru aportul lor esențial de grăsimi de cea mai bună calitate, de fibre și de antioxidanți, au numeroase efecte benefice asupra sănătății și ajută la prevenirea a numeroase boli.
seminte de in

Care sunt beneficiile semințelor de in?

  • reducerea riscului bolilor de inimă, cancer, accident cardiovascular și diabet;
  • au conținut bogat de fibre dietetice și acizi grași omega-3;
  • au efect antiinflamator;
  • reducerea presiunii arteriale și reglarea nivelului de colesterol din sânge;
  • reglarea nivelului de zahăr din sânge;
  • creșterea imunității.

Cum se consumă semințele de in?

Le poți găsi pe piață atât întregi, cât și măcinate. Specialiștii atrag însă atenția asupra semințelor gata măcinate, deoarece la scurt timp după ce interiorul ‒ care este partea cea mai prețioasă din punct de vedere nutrițional ‒ este expus la lumină, acesta oxidează și își pierde mare parte din calitățile benefice.
Cel mai bine este să cumperi semințe de in întregi și să le macini cu puțin timp înainte de a le consuma.

Un mod simplu de a le introduce în alimentația zilnică este la micul dejun, în bolul cu cereale sau într-un borcănel de iaurt.

Care sunt contraindicațiile semințelor de in?

Nu introduce semințele de in în alimentația ta dacă ai probleme legate de tiroidă sau suferi de boli inflamatorii intestinale. Deși au numeroase beneficii, ele sunt recunoscute și pentru efectele laxative.

Semințele de in îngrașă?

Semințele de in sunt chiar recomandate dacă vrei să scapi de câteva kilograme. Motivul este acela că ajută la instalarea rapidă a sațietății. Consumă-le cu 30 de minute înainte de masă pentru a-ți controla apetitul.

Semințe de floarea-soarelui

Semințele de floarea-soarelui sunt o sursă excelentă de vitamina E și au cel mai mare conținut de fitosteroli, compuși care, aflați în corp în cantități suficiente, reduc nivelul de colesterol din sânge și cresc imunitatea.

seminte de floarea soarelui

Care sunt beneficiile semințelor de floarea-soarelui?

  • conținut bogat de vitamina E și magneziu;
  • reduc stările de depresie și anxietate;
  • beneficii pentru sistemul cardiovascular și efecte antiinflamatorii:
  • ajută la diminuarea nivelului colesterolului;
  • ajută la prevenirea cancerului.

Cum se consumă semințele de floarea-soarelui?

Este recomandat să le cumperi doar din magazine bio sau naturiste și să le consumi crude. De asemenea, le poți băga câteva minute la cuptor și le poți presăra în omlete sau salate.

Care sunt contraindicațiile semințelor de floarea-soarelui?

Nu introduce semințele de floarea-soarelui în alimentația ta dacă ții o dietă. Specialiștii atrag atenția asupra numărului mare de calorii al acestor semințe.

Semințe de cânepă

Pe lista semințelor sănătoase se regăsesc și semințele de cânepă. Ele sunt într-adevăr un super-aliment, conținând zece aminoacizi esențiali, peste 30% proteină pură care întărește sistemul imunitar și 40% fibre. În plus, conținutul bogat de acizi grași nesaturați omega-3 și omega-6 le recomandă pentru sănătatea părului și a pielii.

seminte de canepa

Care sunt beneficiile semințelor de cânepă?

  • ajută la prevenirea bolilor de inimă și a bolilor pielii;
  • întăresc sistemul imunitar;
  • ajută la menținerea sănătății musculare;
  • conțin importante cantități de magneziu, fier, potasiu.

Cum se consumă semințele de cânepă?

Gustul semințelor de cânepă seamănă într-o anumită măsură cu cel al semințelor de floarea-soarelui, iar utilizările lor în bucătărie sunt multiple.

În alimentația zilnică pot fi cu ușurință introduse în salate, smoothie-uri, cereale sau iaurt. Pot fi, de asemenea, folosite pentru a înlocui laptele vegetal din comerț sau adăugate în sosul pesto pentru a-l face mai sățios.

Care sunt contraindicațiile semințelor de cânepă?

Semințele de cânepă care se găsesc în magazinele bio nu au contraindicații, ele putând fi consumate zilnic fără să ne temem de reacții adverse. Doza medie pentru un adult este de două lingurițe pe zi. Excesul de semințe, în general, poate fi greu digerabil.

Semințele de cânepă îngrașă?

Deoarece au valori energetice mari, nici persoanele care țin o dietă și nici cele care suferă de obezitate nu trebuie să depășească doza medie recomandată.

Semințe de rodie

Semințele de rodie sunt o sursă excelentă de antioxidanți și sunt recunoscute pentru proprietățile care ajută la prevenirea a numeroase boli, printre care cancerul și bolile de inimă. Conțin, de asemenea, cantități însemnate de vitamina C și potasiu, ceea ce le face și o sursă de vitamine și minerale benefice pentru sistemul cardiovascular.

seminte de rodie

Care sunt beneficiile semințelor de rodie?

  • previn îmbătrânirea prematură a organismului;
  • ajută la prevenirea cancerului și a bolii Alzheimer;
  • contribuie la scăderea tensiunii arteriale;
  • au proprietăți antiinflamatorii;
  • ajută la întărirea sistemului imunitar;
  • contribuie la detoxifierea organismului.

Cum se consumă semințele de rodie?

Le poți consuma imediat ce le extragi din fruct sau le poți păstra în frigider. Adaugă-le în iaurturi sau salate sau consumă-le ca atare, alături de brânzeturi.

Care sunt contraindicațiile semințelor de rodie?

Semințele de rodie, precum și sucul de rodie sunt contraindicate persoanelor care suferă de diabet sau au probleme cu diareea.

Semințe de dovleac

Semințele de dovleac sunt excelente pentru piele, în special în tratarea problemelor legate de acnee. Le mai recomandă și conținutul ridicat de fitosteroli, substanțe care ajută la reglarea nivelului de colesterol și vin în sprijinul celor care mănâncă foarte gras să își mențină sănătatea inimii.

seminte de dovleac

Care sunt beneficiile semințelor de dovleac?

  • previn formarea pietrelor la rinichi;
  • ajută persoanele care suferă de boli ale oaselor;
  • au proprietăți energizante, fiind o bună sursă de fier;
  • conțin o cantitate considerabilă de magneziu;
  • sunt o sursă bogată de vitamina K.

Cum se consumă semințele de dovleac?

Consumă-le crude, deoarece, prin prăjire, își pierd cantități valoroase de nutrimente. Pentru un snack natural și delicios, poți totuși prăji o jumătate de ceașcă de semințe de dovleac pe care să le amesteci împreună cu puțină sare și chili.

O rețetă simplă este aceea de lapte vegetal din semințe de dovleac. Procedează în felul următor: pune într-un blender 100 de grame de semințe, amestecă bine până când obții o pulbere și adaugă trei căni de apă caldă peste ea, amestecând până la omogenizare.

Care sunt contraindicațiile semințelor de dovleac?

Vești bune! Semințele de dovleac nu au efecte adverse dovedite științific. Consumă-le cu moderație, în combinație cu alte nuci și semințe.

Semințele de dovleac îngrașă?

Poate singurul dezavantaj este faptul că sunt ceva mai bogate în calorii decât alte semințe, deci nu pot fi consumate chiar fără restricție, mai ales dacă vrei să pierzi câteva kilograme.

Semințe de chia

Semințele de chia sunt unele dintre cele mai puternice, funcționale și pline de nutrimente alimente din lume. Extrem de bogate în fibre și pline de antioxidanți, proteine, minerale, vitamine și acizi grași omega-3, sunt printre cele mai sănătoase semințe, ideale pentru cei care vor să adopte un stil de viață cât mai sănătos.

seminte de chia

Care sunt beneficiile semințelor de chia?

Printre efectele benefice ale semințelor de chia se numără și:

  • un aport important de calciu, fier, antioxidanți și potasiu;
  • menținerea sănătății sistemului osos;
  • au proprietăți energizante;
  • ajută la scăderea în greutate.

Cum se consumă semințele de chia?

Semințele de chia pot fi integrate cu ușurință în numeroase alimente și deserturi. Cel mai simplu mod în care le poți adăuga în alimentația ta este să presari una sau două lingurițe în cerealele pentru micul dejun. Se vor dizolva rapid în lapte și îți vor da un plus de sațietate.

Le poți, de asemenea, amesteca într-un smoothie, pentru că îi vor da o textură cremoasă și crocantă în același timp. O altă alternativă este presărarea unei lingurițe de semințe de chia și a unei lingurițe de miere de albine naturală în iaurt.

Care sunt contraindicațiile semințelor de chia?

Din păcate, există și contraindicații în ceea ce privește consumul semințelor de chia. Deoarece au un conținut mare de fibre, ele pot cauza dureri abdominale sau balonări.

De asemenea, dacă știi că ai probleme cu tensiunea arterială mică, încearcă să eviți semințele de chia! Este posibil să agravezi, fără să vrei, problema.

Semințe de susan

Folosite atât în gastronomie, cât și în medicina tradițională, semințele de susan sunt recunoscute datorită proprietăților nutritive, preventive și curative incredibile. Delicioase, aromate și crocante, sunt pline de nutrimente, minerale, antioxidanți și vitamine.

seminte de susan

Care sunt beneficiile semințelor de susan?

  • înlătură excesul de colesterol din corp și curăță sângele;
  • sunt surse bogate de minerale esențiale (fier, zinc, calciu);
  • au efect antidepresiv;
  • ajută la prevenirea bolilor de inimă;
  • ajută la prevenirea osteoporozei.

Cum se consumă semințele de susan?

Semințele de susan pot fi consumate ca atare, dar și introduse cu ușurință  în orice mâncare sau desert preferat. De la salate, iaurturi și până la aluaturi, este foarte ușor să descoperi o modalitate în care să le integrezi în alimentația ta zilnică.

Nutriționiștii îți recomandă să consumi semințele de susan crude, deoarece prin prepararea termică își pierd o parte din proprietăți.

Semințele de susan îngrașă?

Din contră! Sunt chiar recomandate în curele de slăbire. O lingură de semințe de susan (aproximativ 30-40 de grame) are în jur de 160-170 de calorii, dar și suficient calciu, magneziu și fier pentru a te energiza pentru întreaga zi. În plus, susanul reduce pofta de mâncare, fiind un aliat de nădejde în cazul în care vrei să slăbești câteva kilograme.

Semințe de chimen

Semințele de chimen au fost folosite, încă din Antichitate, pentru proprietățile lor medicinale. Bogate în fier, ele ajută la o bună funcționare a ficatului, dar și la creșterea imunității.

seminte de chimen

Care sunt beneficiile semințelor de chimen?

  • ajută la ameliorarea simptomelor răcelii și a durerilor în gât;
  • ajută la creșterea imunității;
  • acționează ca un laxativ natural;
  • ajută în ameliorarea stărilor de insomnie.

Cum se consumă semințele de chimen?

Pot fi consumate ca atare sau măcinate și amestecate în cereale, creme, supe sau piureuri de legume. Dincolo de proprietățile benefice, dau și o savoare aparte mâncărurilor.

Care sunt contraindicațiile semințelor de chimen?

Dacă suferi de probleme hepatice, nu este indicat să consumi semințe de chimen! Nu le include în alimentația ta nici dacă urmezi o terapie hormonală, deoarece pot apărea reacții adverse.

Indiferent dacă vrei să le consumi ca atare sau vrei să le adaugi în preparatele tale preferate, semințele sunt printre cele mai sănătoase alimente. Spre exemplu, doar două lingurițe de semințe de chia conțin necesarul zilnic de calciu, fier și proteine. Mai multe informații despre beneficiile semințelor puteți citi și în materialul publicat pe republicabio.ro.

Sursă foto

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*