Pe timpul iernii, corpul tău este supus unor adevărate provocări. Temperaturile scăzute îți vor pune sistemul imunitar la încercare, motiv pentru care tocmai în această perioadă din an este mai important ca organismul să fie activ, iar alimentația ta zilnică să fie bogată în vitaminele și mineralele necesare. În timpul anotimpului rece nu trebuie să îți dai complet alimentația peste cap, ci mai degrabă să o îmbunătățești sau adaptezi nevoilor speciale ale acestui sezon din an.

10 superalimente pe care trebuie să le mănânci pe timpul iernii

  1. Clementine

Reprezintă un hibrid între mandarine și portocale și sunt o bogate în vitamina C, magneziu, calciu și potasiu. Acestea pot fi consumate normal sau transformate în sucuri extraordinare pentru această perioadă din an, cu un simplu storcător care te va ajuta să îți faci sucurile preferate într-un timp foarte scurt.

  1. Avocado

Este unul dintre principalele superalimente recomandate în orice plan de nutriție sau dietă. În ciuda faptului că este foarte gras, avocado e sănătos tocmai datorită grăsimilor nesaturate. Deseori este folosit în reducerea riscului aparițiilor problemelor cardiace, dar și în lupta cu nivelul crescut de colesterol. Acesta poate fi introdus foarte rapid în alimentația de la începutul zilei, urmărind astfel de rețete cu avocado pentru micul dejun.

  1. Dovlecelul

Este bogat în vitamina A și C și e considerat un aliment extraordinar mai ales în timpul sezonului rece din an. Un efect pozitiv al dovlecelului este păstrarea tenului sănătos, același lucru fiind aplicabil și pentru părul tău.

  1. Rodia

Rodia adaugă un plus de împrospătare în alimentația ta zilnică și mai ales din timpul iernii. Semințele de rodie sunt bune în combaterea problemelor cardiace, ajută în scăderea tensiunii și în echilibrarea colesterolului.

  1. Ridichea

Este o legumă de multe ori ignorată, dar acest lucru e o greșeală. Și asta pentru că ridichile sunt foarte bogate în vitamina C și vitamina A, dar reprezintă și o bogată sursă de potasiu, important pentru celulele corpului tău.

  1. Semințele de chia

Devenite populare în ultimii ani, semințele de chia sunt cu adevărat superalimente pe care ar trebui să le încerci. O singură linguriță de semințe de chia îți oferă 19% din necesarul zilnic de fibre și între 7 și 9 procente din necesarul de calciu, fier și magneziu pentru corpul tău într-o singură zi. Pot fi amestecate ușor cu fulgii de ovăz dimineața.

  1. Somonul

O sursă extraordinară de grăsimi sănătoase Omega 3, somonul trebuie introdus în alimentația ta. Acesta este o alegere bună dacă încerci să slăbești, este asociat cu un risc scăzut de apariție a bolilor cardiovasculare și se prepară foarte ușor, la grătar sau la cuptor.

  1. Grapefruit

Doar o jumătate de grapefruit te va ajuta să obții 64% din necesarul zilnic de vitamina C de care corpul tău are nevoie, ceea ce înseamnă că poți sta departe de răceli când vremea nu este prietenoasă. Dacă nu știi de care grapefruit să alegi, trebuie să știi că cel roz sau roșu are cei mai mulți antioxidanți.

  1. Cartofii dulci

Sunt plini de vitamina A și sunt deseori asociați cu scăderea riscului producerii diabetului, cancerului și tensiunii arteriale.

  1. Varza

Bogată în vitamina C, magneziu și polifenoli, varza este foarte eficientă în întărirea corpului tău în lupta cu radicalii liberi.

Sursă foto: Shutterstock / Copyright: Jelena Danilovic

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*