Te-ai hotărât că vrei să arăți ca Jason Momoa, care, pe lângă faptul că are look-ul unui supererou, probabil că nici nu respiră greu după ce urcă patru etaje, așa că ai luat internetul la pas, ai găsit o sală cât mai apropiată de casă și ți-ai făcut abonament. Atunci când ai pus piciorul prima dată în sală, ai simțit însă că trebuie să îi impresionezi pe cei din jur, așa că ai ales să ridici cele mai grele greutăți și te-ai ales, probabil, cu o durere de toată frumusețea.

Acest scenariu e foarte des întâlnit în rândul celor care nu merg la sală de foarte mult timp. Pe lângă acest mic exemplu, există și o grămadă de alte greșeli pe care și tu probabil că le faci. Mai jos am făcut o mică listă, în care găsești și câteva moduri în care le-ai putea corecta.

Mergi la sală, dar nu îți schimbi regimul alimentar

Experții în alimentație recomandă ca atunci când mergi la sală să ai grijă la nutritie. În primul rând va trebui să îți stabilești un orar fix al meselor și să îl respecți. În al doilea rând, nu uita că e bine să ții cont și de câteva sfaturi utile. De exemplu, o idee mai puțin bună ar fi să îți programezi micul dejun cu o oră sau două înainte să mergi la sală, pentru că randamentul tău nu va fi la fel de bun. Același lucru e valabil și pentru cazul contrar, adică atunci când alegi să nu mănânci înainte să mergi la sală. Când nu mănânci deloc vei avea tendința să optezi pentru un antrenament mai relaxat sau să-l scurtezi. Un alt sfat ar fi să încerci să incluzi în regimul tău cât mai multe proteine, care ajută la depunerea masei musculare. Acestea se găsesc în carne, lactate, semințe și, uneori, în unele fructe și legume.

Încerci să ridici greutăți foarte mari

De multe ori cei care merg de foarte puțin timp la sală se simt presați de atmosfera din jurul lor, așa că aleg să ridice greutăți foarte mari încă din primele luni de antrenament. Ca și la job sau în alte situații sociale, foarte puțini oameni sunt atenți la ceea ce fac sau spun restul oamenilor din jur pentru că, în general, sunt centrați mai mult pe ei înșiși și pe ceea ce au de făcut. Același tip de raționament e valabil, de obicei, și pentru oamenii care sunt în jurul tău la sală. Așa că de ce ai vrea să impresionezi niște oameni care nu sunt atenți oricum la tine sau la ceea ce faci tu? În al doilea rând, dacă înainte stilul tău de viață a fost unul sedentar, atunci corpului tău îi va lua ceva timp să se obișnuiască cu greutățile pe care le ridici, iar dacă le alegi pe cele mai mari din prima zi, în loc să ai un traseu gradual, corpul va răspunde pe măsură și riști să te accidentezi. La fel stau lucrurile și în cazul articulațiilor sau al tendoanelor. Acestea pot fi întărite doar în timp și exclusiv prin exerciții regulate, nu dintr-o dată.

Nu combini antrenamentele de forță cu cele cardio

Majoritatea femeilor preferă să înceapă antrenamentele cu o serie cardio, însă bărbații au, în general, tendința de a le evita pentru că ele nu contribuie la formarea masei musculare. De ce e important să alternezi antrenamentele de forță cu cele cardio? Pentru că aceste exerciții te vor ajuta să elimini grăsimea. Cu alte cuvinte, dacă nu combini exercițiile de forță cu cele cardio, îți vei crește masa musculară, e adevărat, însă nu vei reuși să elimini definitiv stratul de grăsime care o acoperă. Alte beneficii ale exercițiilor cardio: cresc rezistența, îmbunătățesc circulația și te ajută să îți sculptezi mai ușor trupul.

Nu garantăm că urmarea acestor sfaturi te va face să arăți ca Jason Momoa, dar în mod sigur pot reprezenta un bun punct de pornire.

Foto: Pexels

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*