Din ce în ce mai multe persoane, vedete şi oameni de rând, adoptă un stil de viaţă minimalist, ecoresponsabil. Este vorba despre simplificarea vieţii, despre debarasarea de lucrurile inutile sau superficiale şi păstrarea celor care sunt cu adevărat importante, esenţiale. Este un mod de a câştiga mai mult spaţiu în locuinţă, mai mult timp în viaţă şi de a ne concentra cu adevărat asupra propriei persoane.

Odată cu dezvoltarea noilor tehnologii, pare tot mai inutil să foloseşti suporturi fizice precum hârtia, mai ales că acest lucru poate aglomera spaţiul, nemaivorbind despre impactul asupra mediului. Tot mai multe persoane optează pentru o soluţie mult mai practică, „dematerializarea”, respectiv procesul de înlocuire a suportului fizic pe care sunt stocate diverse informaţii cu formatul electronic. Documente şi alte obiecte, de exemplu, carduri de fidelitate şi cărţi, pot fi gestionate astfel mult mai uşor.

Plăţile cu telefonul

În prezent, mai multe bănci pun la dispoziţia clienţilor aplicaţii de digitalizare a cardurilor de debit şi de credit, astfel încât poţi să alegi să faci plati cu telefonul mobil. Cumpărăturile în magazine se pot face mai sigur şi mai rapid, contactless, telefonul devenind un portofel electronic acceptat aproape peste tot. Dacă ai mai multe carduri, poţi să setezi telefonul pe cel pe care îl foloseşti mai frecvent şi poţi apoi să îl schimbi cu un altul atunci când este nevoie. Din aceeaşi aplicaţie, poţi oricând să reactivezi sau să dezactivezi un anumit card.

Cardurile de fidelitate

Multe companii includ în strategia lor de marketing cardurile de fidelitate, însă, în timp, acestea pot ajunge să ocupe un spaţiu destul de mare în portofel. Câteodată se mai şi întâmplă să ajungi la casa de marcat şi să îţi dai seama că, de fapt, ai uitat cardul acasă. Există, însă, numeroase aplicaţii mobile pentru gestionarea cardurilor de fidelitate, iar acest lucru te poate ajuta să îţi faci ordine în portofel. Sunt aplicaţii simple şi practice pentru folosirea cotidiană, fiind suficient să scanezi toate cardurile de fidelitate pentru a putea să le stochezi în telefonul mobil.

Facturile electronice

După cum ai constatat în ultimii ani, multe dintre companii propun trimiterea facturilor în versiune electronică, pe e-mail. De cele mai multe ori, tot ceea ce ai de făcut este să îţi deschizi un cont pentru a avea acces rapid la facturile tale. Vei câştiga nu numai mai mult spaţiu în casă, ci şi timpul pe care l-ai fi pierdut cu arhivarea acestor documente.

Cărţile preferate

Dacă eşti pasionat de lectură, poţi opta pentru achiziţionarea unui eBook reader. Este adevărat că multe persoane cărora le place să citească preferă în continuare cărţile în versiune tipărită. Însă dacă nu dispui de foarte mult spaţiu în casă, acest lucru ar putea constitui o problemă. Şi biblioteca municipală poate fi o alternativă pentru acces uşor la cărţile pe care le doreşti, fără să fii nevoit să le stochezi pe rafturile din casă. Dar dacă vrei să ai permanent acces la cărţile preferate, un eBook reader este o alternativă de luat în seamă.

Aparatul de fotocopiat

Multe companii cer clienţilor să trimită documente justificative pentru diverse contracte sau tranzacţii. Este posibil ca acestea să fie trimise pe e-mail, dar nu toată lumea posedă un aparat de fotocopiat. Există disponibile pe piaţă numeroase aplicaţii gratuite care pot fi descărcate pe telefonul mobil şi care permit scanarea documentelor.

„Dematerializarea” poate fi cu adevărat un instrument util, pentru că te poate ajuta să câştigi mai mult spaţiu în locuinţă şi o mai mare libertate de mişcare.

Sursa foto: Pexels.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*

Moda