De multe ori, îți este greu să te mobilizezi când te antrenezi singur. Poate fi cam plictisitor, timpul pare să treacă mai greu și parcă efortul este prea intens, iar rezultatele lasă de dorit. Din fericire, există o soluție foarte simplă, care te ajută să dai randament chiar și când te antrenezi la tine în cameră, nu la sală.

Dacă ești nemulțumit de rezultatele obținute prin antrenamentul pe care îl faci acasă, nu e cazul să renunți, nici să mergi neapărat la o sală de forță, dacă nu vrei asta. Trebuie doar să asculți muzică în timp ce-ți pui mușchii la treabă. Studiile au demonstrat că muzica are efecte surprinzătoare asupra celor care fac efort fizic, iar cercetătorul Costas Karageorghis, de la Universitatea Brunel din Londra, o compară chiar cu „un drog legal, care crește performanțele sportive”.

Publicația Scientific American prezintă concluzia unui studiu bazat pe 10 ani de cercetări, care demonstrează că muzica și sportul formează „perechea ideală”. Efectele benefice ale muzicii au fost observate indiferent de sportul practicat: alergare, ciclism, înot, ridicarea greutăților.

Cel mai puternic efect apare în cazul antrenamentelor de intensitate redusă sau medie. Prin urmare, dacă nu te pregătești pentru competiții sportive, ci vrei doar să fii în formă, vei avea cel mai mult de câștigat dacă asculți muzică în timp ce te antrenezi.

Cum să alegi muzica potrivită

Pentru un randament maxim, există compilații muzicale special concepute pentru fiecare tip de exercițiu fizic în parte. Există aplicații cu ajutorul cărora poți asculta piese celebre, alese în funcție de tipul de antrenament pe care îl dorești: alergare, ciclism, ridicarea greutăților, kickboxing. Ritmul pe care îl are o melodie trebuie să corespundă cu ritmul în care te miști, astfel încât efectul obținut să fie cel dorit.

Contează foarte mult și modul în care asculți muzică. Atunci când mergi la sală, ești nevoit să folosești căști ca să asculți muzică, dar trebuie să recunoaștem că nu sunt prea comode. Dacă te antrenezi acasă, marele avantaj este că nu deranjezi pe nimeni dacă dai drumul la boxe. Volumul trebuie să fie la intensitatea potrivită și, evident, nu vrei să te împiedici (la propriu) de firele trase prin casă în timp ce faci exerciții. Prin urmare, cu un gadget potrivit, cum ar fi niște boxe wireless, îți poți transforma camera într-o sală perfectă de antrenament.

image1

Ce efecte are muzica asupra efortului fizic

Muzica îți conferă energie și te motivează să mergi mai departe cu antrenamentul, chiar și după ce ai obosit. Te ajută să nu te mai gândești la extenuare și durere, crește buna dispoziție și rezistența organismului la efort. Pentru că te concentrezi la ce auzi, nu la efortul pe care îl faci, timpul trece mult mai repede, fără să-ți dai seama, și te simți bine în timp ce lucrezi. Un sportiv care se antrenează pe muzică va avea impresia că a făcut un efort cu 10% mai mic decât cel pe care l-a depus în realitate. În acest fel, nu-ți va mai fi așa de greu să termini ultima repriză de flotări.

În plus, muzica stimulează metabolismul, de aceea antrenamentul nu doar că va fi mai ușor de dus la bun sfârşit, dar va da și rezultate mult mai bune. Potrivit unui studiu publicat de Guardian, performanța sportivă crește cu până la 15% dacă antrenamentul are loc pe muzică.

Prin urmare, dacă vrei să dai randament maxim atunci când te antrenezi acasă, dă drumul la boxe și ascultă muzică! Vei transforma efortul fizic plictisitor într-o oră agreabilă de mișcare pe ritmul care îți place, iar rezultatele îți vor întrece așteptările.

Sursa foto: Unsplash.com

Total
22
Shares

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*