Dacă a trecut ceva timp de când nu mai reușești să-ți găsești energia necesară să începi ziua bine, poate ar fi cazul să te gândești puțin la cum ți-ai petrecut diminețile. În cazul în care constați că haosul domină, ar fi cazul să faci unele schimbări. Te trezești puțin confuz, iar imaginile ultimului vis îți persistă pe retină în timp ce te grăbești să părăsești cât mai repede dormitorul? Pune ordine în rutina ta matinală, dacă nu vrei weekenduri în care doar să eșuezi între perne.

Uită că există butonul de snooze

Chiar dacă este unul dintre obiceiurile pe care le păstrezi încă din copilărie, acesta face parte dintre cele nesănătoase. Poate că pare comod să prelungești somnul cu 10-15 minute, dar în acest fel nu faci decât să te obosești chiar înainte ca ziua ta să înceapă. În loc de a amâna momentul trezirii definitive, ai putea programa telefonul să sune exact la ora la care ai vrea să te trezești. De ce nu este tocmai inspirat să folosești funcția snooze? În mod normal, în ultima oră de somn, corpul intră într-o stare pregătitoare pentru trezire.

Ieșirea din faza somnului adânc se face treptat, prin adaptarea temperaturii corpului la starea de veghe și prin restabilirea echilibrului chimic la nivel cerebral. Atunci când reiei somnul pentru doar câteva minute, obligi corpul să inițieze toate procesele tipice unei adormiri profunde, care se încheie brusc, odată cu a doua și a treia sonerie. Dacă un computer nu ar putea face față foarte mult timp unei asemenea exploatări, este foarte clar care sunt efectele ei asupra creierului și a sistemului nervos.

Încarcă-ți bateriile de la prima oră

Alături de beneficiul unei energizări de durată, conferit de conținutul de cofeină, consumul de cafea îți aduce și efectul benefic al antioxidanților. Acțiunea unor elemente ca magneziul și chinina contracarează efectul nefast al radicalilor liberi, una dintre principalele cauze ale accelerării procesului de îmbătrânire. Tot cafeaua ajută și la suplimentarea rezervelor de fibre din organism, un factor suplimentar pentru un tonus mai bun și pentru mai multă energie.

Prin acțiunea ei de stimulare a sistemului nervos și de ameliorare a stării de spirit, cafeaua poate fi un bun aliat în lupta cu depresia. Fiecare ceașcă băută dimineața are un rol important în producerea unor neurotransmițători cum ar fi dopamina și serotonina. Nu în ultimul rând, consumul regulat de cafea are un impact pozitiv asupra metabolismului, iar dacă alegi să combini un regim echilibrat cu activitatea fizică, vei constata schimbări importante petrecute cu silueta ta.

Lasă telefonul deoparte și întocmește lista cu obiectivele zilei

Cu toții avem tentația de a intra pe rețelele sociale și pe site-urile preferate încă dinainte de a ne ridica din pat. Nu spune nimeni că este ceva rău să te pui la curent cu noutățile încă de la începutul zilei, dar poate că un moment de liniște interioară îți poate fi mai util pentru a-ți duce la bun sfârșit toate planurile.

În timp ce îți savurezi cafeaua, așterne pe o foaie de hârtie sarcinile care se anunță pentru ziua ce tocmai începe. Poate că task-urile de la birou s-au acumulat mai mult decât în altă perioadă și ai nevoie de o privire de ansamblu. Dacă la ele se adaugă și cumpărăturile, mașina ce trebuie dusă la service sau orarul de la sala de fitness, în mod clar ai nevoie de o prioritizare.
Începe ziua cu o mică reușită: aranjează-ți patul

Poate suna amuzant, dar un mod bun de a-ți pune mintea în mișcare, încă de la prima oră, este să-i dai o sarcină de îndeplinit. Desigur, nu vorbim despre ceva foarte complex, mai ales că timpul este prețios, iar o fire nu tocmai matinală are nevoie de o adaptare îndelungă.

Înainte de orice realizări cu care te-ai putea mândri, ai putea să aranjezi așternuturile în mod exemplar. Astfel, vei porni la drum cu o mică reușită, iar la sfârșitul zilei, când te vei întoarce în dormitor, atmosfera va fi una cu adevărat primitoare.

Găsește-ți timp pentru exercițiile de dimineață

Exercițiile fizice, făcute dis de dimineață, îți aduc atât beneficii asupra sănătății, cât și o stare de spirit energică. Dacă îți vei pune la punct un program de antrenament la primele ore ale zilei, îți vei îmbunătăți mobilitatea, îi vei da creierului un impuls ce-l va scoate din lentoarea de început de zi și îți vei mări șansele de a avea un somn de calitate. Toate acestea, datorită efectelor în lanț pe care le generează efortul fizic regulat.

Atunci când faci exerciții de dimineață, determini plămânii să pompeze aer curat, care oxigenează eficient creierul, la un debit crescut față de cum ar face-o în mod normal. Astfel, vei intra mai repede în starea de alertă și vei contribui, pe termen lung, la o stare mai bună a sistemului nervos. Arderea rapidă a caloriilor îți va asigura o condiție fizică mai bună, iar efortul zilnic de a te trezi mai devreme, pentru a face exerciții, te va ambiționa să păstrezi o anumită disciplină.

Dacă ziua bună se cunoaște de dimineață, atunci și cei care își doresc cu adevărat o zi bună ar trebuie să fie ușor de recunoscut prin eforturile pe care le fac. Numără-te printre ei și vei avea parte de multe schimbări pozitive.

Credit foto: Shutterstock

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*